Skip to main content

Open Monumenten Dag in de St.Servatiuskerk van Heeswijk-Dinther.

De St. Servatiuskerk, een rijksmonument, gebouwd tussen 1877 en 1879, is een prachtig en interessant bouwwerk. Op zondag 14 september is er, tussen 10.40 en 12 uur, allereerst de Gildemis van het Dintherse St. Barbara Gilde. Daar wordt de nieuwe Koning ingehuldigd. Uiteraard is iedereen daar van harte welkom.

Tussen 12 en 5 staan de deuren gastvrij open voor een aantal leuke activiteiten, voor jong en oud. Zo mag de toren worden beklommen. Daarvoor moet je wel 8 jaar zijn en bekwaam om trappen en ladders te beklimmen. Jouw beloning is een geweldig en weids uitzicht vanuit de diverse dakkapellen. Ook kan een boogconstructie worden gebouwd met blokken of glas in lood ramen worden gemaakt met gekleurd papier. En vergeet de wedstrijd “papieren vliegtuigjes gooien vanuit de kerktoren” niet. Wandel eens door de Ontmoetingstuin achter CC.Servaes en bewonder de oudste muur van Dinther. In je onmiddellijke omgeving ligt Heemkunde Kring De Wojstap. Behalve de historie van Heeswijk-Dinther en Loosbroek schenken ze daar heerlijke koffie. Van harte welkom!