Ook in onze Augustinusparochie willen we natuurlijk aandacht besteden aan het wereldwijde synodale proces. Daarom nodigen wij u uit voor een parochie breed gesprek hierover op:

DINSDAG 9 APRIL vanaf 19.00 uur in De Rots, Kerkwijk 44 te Berlicum.

De avond wordt geleid door pastor Guido en pastor Isabel. Iedereen is van harte uitgenodigd om mee te praten.

“Hoe kunnen we een meer synodale en missionaire Kerk zijn?”. Deze weken zijn parochies, religieuzen, katholieke lekenbewegingen en katholieke maatschappelijke organisaties hierover in gesprek gegaan. En ook onze parochie doet mee. De vraag wordt ons voorgelegd vanwege de tweede fase voor de Bisschoppensynode over synodaliteit. De Landelijke Werkgroep Synodaliteit, die is opgericht door de Nederlandse Bisschoppenconferentie en die een brede samenstelling heeft, reikt ons daarbij vier thema’s aan om met elkaar in de parochies te bespreken. Wij hebben in onze Augustinusparochie gekozen voor het thema: “Vrouwen in het leven en de zending van de Kerk”. Al eerder in het synodale proces is over dit en ook vele andere onderwerpen gesproken. En bij elk onderwerp zijn er punten van overeenstemming gevonden en kwesties om over na te denken. We worden uitgenodigd om open met elkaar in gesprek te gaan. We willen dit gesprek dan ook in onze parochie voeren met twee doelen. Allereerst hopen we op een mooi en open gesprek met elkaar. En als tweede doel kunnen we de punten inbrengen bij de bisschoppen. Zij nemen alle verzamelde punten mee naar de synodebijeenkomst in oktober. Graag tot ziens op dinsdagavond 9 april!