Collecte voor Papoea-Nieuw-Guinea

Op 20 oktober is het Missiezondag. Wij richten onze blik op Oceanië. Met name op Papoea-Nieuw-Guinea en in het bijzonder de eilanden Carterets en Bougainville. Meerdere eilanden in de Stille Zuidzee dreigen als gevolg van de klimaatverandering voorgoed te verdwijnen. Voor de inwoners een catastrofe.
Bedreigde schepping
Witte stranden, helder water, palmbomen en een strakblauwe hemel: voor velen het gedroomde paradijs in de Stille Zuidzee. Maar voor de bewoners van de Carterets is het een nachtmerrie. Hun eiland dreigt voorgoed in de zee te verdwijnen. Zo’n honderd mensen moesten al gedwongen verhuizen naar het grotere eiland Bougainville.
Campagne
In de campagne besteedt Missio aandacht aan de gevolgen van de klimaatverandering voor de bewoners van de Carteret Eilanden. We zien hoe met name vrouwen een leidende rol op zich nemen, vaak gestimuleerd door de katholieke kerk. Dat is niet vanzelfsprekend in een door mannen gedomineerde cultuur.
MISSIO ondersteunt het werk in Papoea-Nieuw-Guinea. Help mee! Geef gul in de collecte op Missiezondag 20 oktober in de kerken van de parochie Heilige Augustinus (Middelrode, Heeswijk-Dinther en Loosbroek) of stort uw bijdrage op NL65 INGB 0000 0015 66, t.n.v. Missio Wereldmissiemaand te ’s-Hertogenbosch.