Koor brengt ode aan Huub Oosterhuis

Vorig jaar met Pasen stierf Huub Oosterhuis, tekstschrijver, dichter en theoloog. Er lagen al enige tijd plannen klaar om met zijn vele muziekwerken aan de slag te gaan. Na zijn dood werd het plan opgepakt om in 2024 een ode aan Oosterhuis te brengen met zangers en instrumentalisten uit deze regio.

Op drie zaterdagen krijgt vanaf 17.00 uur in drie verschillende kerkgebouwen deze ode gestalte. Naast liederen van Huub Oosterhuis, wordt ook de Missa Solemnis uitgevoerd, zijn mis met muziek door componist Tom Löwenthal.

De uitvoering wordt gedaan door cantorijen uit Vught en Berlicum-Rosmalen, versterkt met gastzangers uit diverse andere koren. De begeleiding bestaat uit orgel, piano, dwarsfluit e.a. Het geheel staat onder leiding van Greet Strijker- van den Berg.

U kunt het concert beluisteren, telkens vanaf 17.00 uur:
Op zaterdag 6 april, Sacramentskerk Middelrode, Driezeeg 38;
Op zaterdag 13 april, SOW-kerk Berlicum-Rosmalen, Raadhuisplein 4;
Op zaterdag 20 april, Lambertuskerk, Helvoirtseweg 5, Vught.

Inloop vanaf 16.30 uur, entree gratis, vrijwillige bijdrage na afloop.
U bent van harte welkom op een van deze locaties.